mandag 13. desember 2010

Rom for rom - "barnehageinngangen"..


Barnehageinngangen eller grovinngangen, kjært barn har mange navn. Denne gangen har vi flere ganger fixet litt på. Det har vel noe med mitt behov for forandring å gjøre også. Her kan du se hvordan den så ut sist. Det var egentlig deilig å skjule alle sko inne i et skap, men den bygde litt mye ut i denne smale gangen. Skapet har nå fått ny plass og ny funksjon.

Det som er praktisk med denne inngangen, er at den har direkte tilknytning til en vaskerom. Med unger som kommer inn etter utelek kan det ofte være greit å gå rett inn på vaskerommet med det skitne utetøyet.



Med gamle kasser og litt maling ble det en fargerik gang, med muligheten for oppbevaring av masse sko.De gamle kassene jeg har med logo har ikke blitt malt. De brukes til annet.


Noen av kassene ble snudd litt på og kunne dermed huse noen støvletter.

Oi oi så fort det går mot jul. Julegavene er handlet inn og mamma står for bakingen av 7 slag, mens min oppgave er å stå med en slikkepott og smake. Det er en virkelig god juletradisjon det.

På lørdagen var vi innom 13tretten. Og det vekker slik julestemning. Hele familen veltet inn og det slo meg at det var på samme tid i fjor at jeg fant denne deilige butikken. 


Hjem fra 13tretten kunne vi ta med oss en "Pin-up pute", to tapetruller, knapper, to julegaver, notestativ og litt julepynt.

Måtte mandagen bli en deilig en!

33 kommentarer:

  1. Jeg blir like inspirert hver gang jeg titter inn til deg :) Du har uten tvil min favorittblogg nå!!

    Får lyst til å gjøre masse her hjemme hver gang jeg har tittet innom.

    Takk!!!

    Klem T

    SvarSlett
  2. Utrolig stilig!!! Fargerik, fin og praktisk.. Ingen tvil om at er flink med interiør nei:)

    SvarSlett
  3. grovinngang høres fantastisk ut, men selve navnet er akk så kjedelig hehe, Men denne grovinngangen var alt annet enn kjedelig, noe så sprekt og stilig. DU inspirerer stadid vekk. god mandag til deg. klem Helen

    SvarSlett
  4. Hei på deg! Jeg elsker alle bildene fra huset ditt. Det er så fresht med alle fargene og jeg synes du er flink til å sette sammen farger. Inntrykket blir bra! Men du, jeg må spør deg om en ting: hvilken fargekode har du på de grå gulvene dine og på veggene deres? Jeg kommer til å male vårt parkettgult hjemme, men er på jakt etter rette fargen, og det ser det ut som du har.

    SvarSlett
  5. Så megastilig gang, likte fargene på kassene kjempegodt, stilig sammensetning! :)

    SvarSlett
  6. For en fantastisk flott gang, kjempe inspirasjon for meg som snart skal ta fatt på gangen..... Elsker huset ditt så flott i alle rom...
    Ha en flott dag
    klem victoria

    SvarSlett
  7. Fantastisk fine kasser. Er på nippet til å male mine også, men de må først gjennom en omgang med hageslangen og tørke i solen...så det blir til esommeren tenker jeg. Og de fargeen du viser er faktisk paletten jeg så for meg. Herlig. Da vet jeg at det er en sikker kombinasjon :-)Thanx! Signe

    SvarSlett
  8. For en SUPER ide! Knallfint:) Husker jeg leste reportasjen om deg og huset ditt i Mor&Barn (eller var det Kamille?) for lenge siden og ble mektig imponert!
    Jeg har brukt ulike mint/lilla- malinger, og synes det er kjempespennende å ekspremitere litt. Er det mulig å få fargekodene du har brukt i gangen din? (lyselilla og mint).Det hadde vært helt supert!
    Klem Christine

    SvarSlett
  9. Fargekoder skal bli. Malingsspanna ligger høyt opp i en eske, men i morgen når mannen min kommer skal jeg få hjelp til å få de ned.

    Da var det gulvfarge og fargekoder på hyller/kasser. Farge på vegg er bare hvit.

    SvarSlett
  10. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååå, Döööööläckert, så snyggt!!!! Älskar förvaring och då en udda å snygg sådan.... MMMmmmm högt betyg till dig...

    kram josse

    SvarSlett
  11. Hei og hopp!
    Fant bloggen din på thumbernail på NIB.
    Flott blogg med fine bilder og kreativ interiøsmak.
    Har lagt meg til og gleder meg til å følge deg videre.
    Vh Connie

    SvarSlett
  12. Fantastisk gang med fantastiske esker. du detter virkelig over funn du! Denne gangen var helt i min gate og kunne fint hatt det sånn hjemme hos meg....som det fleste annet hos deg! ;)

    SvarSlett
  13. WOW... det er det eneste riktige ordet når det kommer til din blogg... nå har jeg sitte å siklet meg gjennoom bilde for bilde her... får jo utrolig mange ideer her...

    denne bloggen her skal garantert følges!!
    super tøff løsning i gangen og forresten, likte kassene som sko-hyller. det var smart!!

    ha en god natt..
    Klem fra Mia.

    SvarSlett
  14. Nok et lekkert rom hos deg!
    Likte godt fargesammensetningen - turkis og lilla. Ville ikke tenkt på det selv!

    Klem Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  15. Så fin gang du har. Rett og slett kjempefin! :)

    SvarSlett
  16. Hej verkligen glad kick får man tittar in här hallens skoförvaring är underbart fin!

    SvarSlett
  17. Det er meget smuk! Here via Be Different, Act Normal.

    SvarSlett
  18. Love the colors :) Come on over and link up to MMM...

    http://www.creatingreallyawesomefreethings.com/2011/06/making-monday-marvelous-59.html

    SvarSlett
  19. LOVE this SO much! Send from be different, act normal.
    www.kristendukephotography.com

    SvarSlett
  20. I love this idea! Great repurposed use of the crates! I'm a new follower so I can watch your latest creations.
    Michael
    bluevelvetchair.blogspot.com
    a blog dedicated to repurposed and upcycled design

    SvarSlett
  21. very cute and cool way to organize! thanks for sharing

    SvarSlett
  22. I liked your idea. It not only looks nice but is also a great way to use the crates. Shared it on my blog. Thanks.

    -Tanya
    http://tanyaanurag.blogspot.com/

    SvarSlett
  23. Jättefin blogg! Jag är så imponerad av all din kreativitet :)
    Maria

    SvarSlett
  24. Veldig kult og praktisk med kasser på veggen i gangen. Vi flytter til større hus nå, og jeg ser for meg at en sånn løsning kunne funka veldig bra hos oss også! Takk for inspirasjon :)

    SvarSlett
  25. This is so awesome! I am going to share it in one of my upcoming storage inspiration posts!

    SvarSlett
  26. Love your wall of crate organization. I am going to have to share this in my blog.

    SvarSlett
  27. God idé .. Jeg liker det veldig mye ...

    SvarSlett
  28. it looks so pretty. i love the colors!

    I linked to your idea on my blog - thanks for sharing!

    doro K.

    SvarSlett
  29. I love your entryway. Such a creative and colorful (and fun!) space!

    SvarSlett